Kocioł wielopaliwowy z automatycznym podawaniem paliwa
Budowa kotła
Korpus kotła to konstrukcja spawana, wykonana w 100% z blach stalowych z wymiennikiem rurowym i komorą paleniskową wraz z popielnikiem w której zamontowany jest podajnik automatyczny.
Wewnętrzne płaszcze wykonane są z blachy kotłowej P265GH o grubości 5 mm. Zewnętrzny korpus płaszcza wodnego kotłów wykonana jest z blachy stalowej o grubości 4 mm. Konstrukcja dodatkowo wzmocniona jest rozpórkami między płaszczowymi.
Kocioł wielopaliwowy to niskotemperaturowy zautomatyzowany kocioł C.O. umożliwiający pracę w trybie automatycznym.
Kocioł w pracy automatycznej funkcjonuje wykorzystując działanie zespołu urządzeń:
elektroniczny sterownik temperatury
podajnik paliwa napędzany motoreduktorem
rusztowe palenisko
wentylator tłoczący powietrze do paleniska
W bocznych ściankach „popielnika przedniego” kotła, wykonany jest otwór przyłączający podajnik automatyczny. Otwór ten znajduje się zarówno na lewej jak i na prawej ściance kotła w zależności od zmiany usytuowania podajnika przy kotle.
Palnik
Palnik wykonany jest w 100% ze stali kotłowej. Składa się z dwóch komór. Górnej paleniskowej otwartej oraz dolnej powietrznej zamkniętej. Palenisko rynnowe wykonane jest w kształcie schodków. W strefie spalania znajdują się szczeliny nadmuchowe.
Praca kotła
Kocioł grzewczy z podajnikiem rynnowym jest niskotemperaturowym kotłem C.O. przystosowanym do wysoko efektywnego w pełni zautomatyzowanego spalania wielu paliw.
Charakterystyczną cechą kotła jest zastosowanie w komorze spalania automatycznego paleniska schodkowego, wykonanego z atestowanej blachy, do którego jest tłoczone od spodu powietrze przez wentylator nadmuchowy w takiej ilości jaka jest potrzebna do bezdymnego spalania paliw oraz podawany jest materiał za pomocą zespołu ślimaków.
Paliwo podawane jest z zasobnika do paleniska na część rusztowo nadmuchową w ilości potrzebnej do uzyskania odpowiedniej temperatury. Proces ten odbywa się w cyklu przerywanym w ilości jaka jest potrzebna do aktualnego zapotrzebowania na ciepło.
Proces podawania paliwa jest bardzo długotrwały. Każda kolejna porcja opału, przepycha wcześniejszą dawkę poddając ją kolejnym promesą, jednocześnie zapalając się od niej. W pierwszym etapie masa opałowa poddawana jest procesowi suszenia, odgazowania i zapłonu. W następnych cyklach przegrzebaniu (rozdrobnieniu żużlu) oraz dopalenia warstwy żaru. W końcowej fazie znajdujący się na obrzeżu palnika popiół spada do komory popielnicowej.
w kotle zamontowany jest dwu-ślimakowy podajnik rynnowy
Bogaty wybór paliw do spalania
Paliwa dopuszczone do spalania kotła wielopaliwowego
pellet drzewny klasa A1
pellet drzewny klada A2
pellet drzewny klasa B
pellet agro
węgiel kamienny typu groszek, ekogroszek
miał
drewno